91002179-021 17-68-224-0930
کاربر گرامی  خوش آمدید ... 

گزارش کارآموزی اصول طراحی جیگ و فیکسچر ها در شرکت سایپا دیزل

مشخص نشده
1387
56
word
127 KB
3105
قیمت: ۵,۶۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه گزارش کارآموزی اصول طراحی جیگ و فیکسچر ها در شرکت سایپا دیزل

    مقطع و رشته تحصیلی

      کارشناسی ساخت و تولید-طراحی نقشه کشی صنعتی

    مقدمه:

    بهترین راه پیش بینی آینده، ساختن آن است.

    این جمله زیبا پیام اراده، عزم و سازندگی دارد. انسان مصمم، عازم و سازنده، مقهور دست سرنوشت نیست بلکه سرنوشتش را خود رقم می زند. این عزم، انسان را از در افتادن در گرداب انفعال خارج نموده و در مقابل تن دادن به روز مرگی رویین تن می‌گرداند. پس بجاست با گذراندن این دوره ی کارآموزی خود را از لحاظ ارتقای عملی بالا برده تا بتوان میان علوم دانشگاهی گذرانده و نیاز صنعت اشتراکی یافته و به پروراندن آن اشتراکات بپردازیم. این جانب در این دوره ی 240 ساعت با بهره گیری از دانش و تجربه ی صاحبان فن توانستم به آشنایی با اصول اولیه طراحی جیک و فیکسچرها و مدل سازی یک جیگ توسط نرم افزار CATIYA دست یابم و پس از آن با اندازه برداری توسط دوربین ATOS به فایلهای ایجاد شده ی ابر نقاط موجود در سیستم های کامپیوتری دست یافتم و بدین ترتیب با نحوه‌ی مدل کردن فایلهای ابر نقاط آشنا شدم.

    فصل اول:

    تاریخچه

    خلاصه تاریخچه:

     

    شرکت سایپا دیزل در سال 1342 با انعقاد قرارداد انحصاری با شرکت ماک تراکس و با نام ایران کاوه فعالیت خود را با مونتاژ کامیون های ماک و ساخت انواع تریلر آغاز نمود.

    تعداد کامیون های تولیدی ایران کاوه طی مدت همکاری با شرکت ماک تراکس تا سال 1357 به 5700 دستگاه بالغ گردید.

    به دنبال توقف تولید کامیون های ماک در سال 1357، شرکت سایپا دیزل به منظور بهره گیری ازظرفیت های موجود در ایجاد اشتغال، مونتاژ سایر وسایل نقلیه در بخش حمل و نقل جاده ای بار و مسافر را در دستور کار خود قرار داد.

    در سال 1363 پس از بررسی های انجام شده در خصوص راه اندازی خط جدید تولید کامیون، قرارداد ساخت و تولید ولوو F12 در مدل های 4×6 ، 2×6 و 2×4 با شرکت ولوو تراکس منعقد گردید، انعقاد قرارداد تولید تریلرهای کفی با شرکت گوشا یوگسلاوی، از دیگر اقدامات برجسته سایپا دیزل طی این سال بود.

    در روند تولید مطمئن طی سال  های 1363 تا 1380، تولید کامیون های ولوو NL12 و F12 به میزان بیش از 1000 دستگاه و با حدود 52% خودکفایی حاصل گردید.

    اما در پی وضع استانداردهای زیست محیطی موسوم به استانداردهای یورو توسط اتحادیه اروپایی و عدم تجهیز کامیون های شرکت های حمل و نقل بین المللی ایران به موتورهای دارای این استاندارد آلایندگی، شرکت سایپا دیزل به عنوان رکنی اساسی در صنعت حمل و نقل جاده ای با قریب به نیم قرن تجربه در این صنعت، با درک صحیح از شرایط و با عنایت به نقش خطیر خود در فائق آمدن به بحران حاصل از عدم مجوز تردد کامیون ها در جاده‌های اروپایی، با هدف بازسازی ناوگان حمل ونقل جاده ای کشور به ویژه در بخش ترانزیت، اقدامات گسترده ای را آغاز نمود و سرانجام پس از انجام بررسی ها و مذاکرات مقدماتی و انعقاد قرارداد جدید با شرکت ولوو تراکس، کامیون های ولوو مدل FH12 و NH12 که هم اکنون مجهز به موتورهای با استاندادرهای آلایندگی یورو 3 می باشد، در خط تولیدی محصولات سایپا دیزل جای گرفتند.

    فناوری روز اروپا، کیفیت، ایمنی، راحتی، قدرت و استحکام کامیون های جدید ولوو، اختصاص بالغ بر 90% از سهم بازاردربخش کامیون های کشنده سنگین درسال81 را برای شرکت سایپا دیزل و بازار ایران به ارمغان آورد.

    از طرف دیگر خلاء موجود در بخش نیمه سنگین و احساس نیاز مبرم به بازسازی ناوگان فرسوده داخل در این بخش از بازارمعرفی کامیون های به روز ولوو مدل FM9 و رنو MIDLUM را به دنبال داشته تا بدین ترتیب شرکت سایپا دیزل امروزه با تنوع محصول گسترده و با عرضه کامیون در تمامی بخش های سبک، متوسط، نیمه سنگین و سنگین در بیش از 23 مدل و همچنین انواع تریلر و اتاق بار، با سربلندی قادر به پاسخگویی به اطمینان مشتریان و جلب رضایت ایشان باشد.

    ظرفیت تولید سایپا دیزل در حال حاضر، ساخت سالانه 20000 دستگاه انواع کامیون و 6000 دستگاه انواع تریلر و اتاق بار می باشد.

    سرمایه گذاری و ظرفیت سازی در زمینه های تولیدی و تکنولوژیک، توسعه و ایجاد شرکت های تابعه، همکاری با شرکت های طراز اول جهانی در صنعت خودروهای تجاری، بازسازی ناوگان فرسوده حمل و نقل داخلی و ترانزیت و عرضه محصولات به روز منطبق با استانداردهای جهانی به بازارهای صادراتی، کسب دو بار عنوان واحد نمونه صنعتی، استقرار سیستم مدیریت یکپارچه و اخذ گواهینامه های تطابق با استانداردهای استقرار سیستم مدیریت یکپارچه و اخذ گواهینامه های تطابق با استانداردهای 20000: 9001 ISD ، 2004: 14001 ISO و 18001 OHSAS و دریافت جایزه های ملی بهره‌وری و تعالی سازمانی در سطح تقدیرنامه و کسب عنوان برترین شرکت گروه سایپا نه تنها جایگاه شرکت سایپا دیزل را به عنوان شرکت بلامنازع پیشروی بازار داخلی در بخش کامیون و تریلر تثبیت نموده بلکه دورنمای روشنی را در بازارهای منطقه برای این شرکت ترسیم نموده است.

    هم اکنون نیز این شرکت در راستای نوسازی ناوگان حمل و نقل مسافری با ارائه محصولات به روز MIDIBUS و MINIBUS گامی مطمئن در راستای عرضه محصولات مسافری برداشته است.

     

    سالنامه:

    1357-1342

    تاسیس شرکت با نام ایران کاوه

    آغاز عملیات ساخت و مونتاژ کامیون های ماک

    تولید تعداد 7152 دستگاه انواع مدل های کامیون های ماک

             1363-1357

    توقف تولید کامیون های ماک به دلیل قطع روابط سیاسی با ایالات متحده آمریکا

    تولید محصولاتی همچون وانت پیکان و ماشین آلات کشاورزی به منظور جلوگیری از توقف تولید   کارخانه و ایجاد اشتغال زایی

    انعقاد قرارداد با شرکت گوشا یوگسلاوی سابق به منظور انتقال فناوری و تولید تریلر

          1375-1363

    انعقاد قرارداد با شرکت ولووی سوئد به منظور تولید محصول کامیون ولوو F12

    راه اندازی خط تولید کامیون ولوو F12 با سرمایه ای بالغ بر 4000 میلیون ریال

    تولید تعداد 10015 دستگاه کامیون ولوو F12

    انتقال خط تولید کامیون های ولوو NL12 از شرکت زامیاد به شرکت ایران کاوه

    تولید تعداد 441 دستگاه کامیون ولوو NL12

    تاسیس شرکت کاوه خودرو به منظور ساخت و تامین قطعات محصولات تولیدی شرکت

    اخذ گواهینامه ISO 9002 برای اولین بار در صنعت خودروی کشور در زمینه ساخت و مونتاژ کامیون ولوو F12

    اخذ گواهینامه ISO 9001 در زمینه:

    ساخت و مونتاژ کامیون F12

    طراحی ، ساخت و مونتاژ تریلر کفی و چادری

    انعقاد قرارداد با شرکت رنوتراکس در اسفندماه 1376 به منظور ساخت کامیون های سبک بادسان

          1380-1375       

    طراحی کامیون سبک بادسان با همکاری فنی شرکت رنوتراکس در سال 1376

    تولید اولین نمونه کامیون بادسان در آذرماه سال 1376

    خرید اولین پارتی 500 دستگاهی قطعات منفصله کامیون های بادسان در سال 1377

    انتخاب شرکت به عنوان صادر کننده نمونه در سال 1377

    دریافت لوح تقدیر از ریاست محترم جمهوری به عنوان شرکت صادرکننده برتر در سال 1377

    تولید انبوه کامیون های بادسان در سال 1377

    تولید میدی باس 25 نفره مهسان با بهره گیری از پلت فرم مشترک کامیون بادسان در سال 1378

           1383-1380

    صادرات 500 دستگاه کامیون و 50 دستگاه تریلر به همراه قطعات یدکی به کشور عراق و کسب درآمد ارزی چشمگیر به میزان 35 میلیون دلار

    راه اندازی خط تولید کامیون ولوو FH12 در سال 1380

    انعقاد موافقت نامه همکاری انتقال دانش فنی با شرکت ولوو تراکس به منظور تولید کامیون های  ولوو مدل FM9 در سال 1380

    انعقاد موافقت نامه انتقال تکنولوژی کامیون های رنومیدلام با شرکت رنوتراکس در تاریخ 29 آذرماه  سال 13812004 : 14001 ISO

    صادرات تعداد 129 دستگاه کامیون ولوو و قطعات یدکی به ارزش حدود 10 میلیون دلار به کشورهای کویت و ایتالیا در سال 83

    ثبت بهترین رکورد تولید تاریخ شرکت به میزان 13540 دستگاه انواع کامیون سبک، نیمه سنگین و سنگین

    ایجاد و راه اندازی خط رباتیک نقاشی

    استقرار سیستم جدید مدیریت انبارها به منظور سهولت بخشیدن به بخش تولید و جابجایی مواد

    استقرار سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی و کسب گواهینامه OHSAS 18001

    اخذ گواهینامه سیستم های مدیریت یکپارچه IMS

    اخذ تندیس زرین گروه سایپا در تعالی سازمانی و اخذ رتبه برترین شرکت گروه در این زمینه

    اخذ گواهینامه و تقدیرنامه جایزه ملی بهره وری و تعالی سازمانی

    همکاری با شرکت رنو – نیسان در قالب قرارداد همکاری با شرکت چینی دانگ فنگ به منظور ارایه کامیون های نسبتا ارزان قیمت در بخش نیمه سنگین

    همکاری با شرکت چینی یوتانگ به منظور تولید مینی بوس و میدی باس

     

    آرشیو:

    سال 1342

    تاسیس شرکت با نام ایران کاوه

    سال 1344

    آغاز فعالیت تولید و مونتاژ کامیون ماک

    ثبت سرمایه اولیه شرکت به میزان 80 میلیون ریال

    سال 1348

    انتقال کارخانه به محل فعلی خود واقع در کیلومتر 14 جاده مخصوص کرج

    افزایش تولید به ده دستگاه کامیون ماک در روز

    ساخت محصولات متفرقه از جمله مینی بوس جی ام سی (G.M.C) و اتوبوس به سفارش ارتش و شهربانی

    سال 1357

    تولید تعداد 7152 دستگاه کامیون ماک طی سالهای 1344 تا 1357

    توقف تولید کامیون ماک بدلیل قطع روابط سیاسی با ایالات متحده امریکا

    سال 1358

    افزایش سرمایه شرکت از مبلغ 80 میلیون ریال به 1080 میلیون ریال

    تولید وانت پیکان و تجهیزات تراکتور برای مصارف کشاورزی جهت جلوگیری از توقف تولید کارخانه و ایجاد اشتغال زایی

    سال 1360

    انعقاد قرارداد تولید 3100 دستگاه تریلر سه تن کشاورزی و 3000 دستگاه تیغه تراکتور با بنگاه توسعه ماشین های کشاورزی

    مونتاژ کامیون های ولوو مدل N

    سال 1361

    اداره کارخانه توسط مدیریت دولتی

    سال 1362

    انعقاد قرارداد با شرکت گوشا یوگسلاوی سابق بمنظور ارتقای سطح کیفی تولید تریلر کفی

     

    سال 1363

    انعقاد قرارداد با شرکت ولوو سوئد برای تولید محصول کامیون ولوو F12 در ایران

    سال 1364

    توقف تولید شرکت به دلیل کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی و بحران ارزی کشور

    سال 1368

    انجام اقدامات لازم در جهت برنامه ریزی، تکمیل و راه اندازی مجدد خط تولید ولوو F12

    سال 1369

    آغاز فعالیت های دریافت سفارش و شروع عملیات تولید و مونتاژ کامیون های ولوو F12 و تریلر

    سال 1370

    تولید 1600 دستگاه کامیون F12 و ثبت بالاترین آمار تولید این کامیونها در مقایسه با سالهای پیش

    سال 1371

    تبدیل شرکت از سهامی خاص به سهامی عام

    افزایش سرمایه شرکت از 1080 میلیون ریال به مبلغ سه میلیارد ریال

    تولید 1240 دستگاه تریلر کفی و ثبت رکورد در تولیدات این محصول

    سال 1372

    پذیرفته شدن شرکت در سازمان بورس اوراق بهادار تهران

    آغاز سیر نزولی فعالیت های تولیدی شرکت به دلیل وضع سیاستهای انقباضی در بخش مالی و ارزی

    سال 1373

    آغاز بررسی های فنی در خصوص تولید کامیون سبک

    سال 1374

    ورود به بازار آسیای میانه با صادرات 50 دستگاه کامیون ولوو F12 به کشور ترکمنستان

     

    سال 1375

    تخصیص ارز از سوی بانک مرکزی به منظور گشایش اعتبار مجدد جهت واردات قطعات منفصله کامیون های ولوو F12 و بهبود نسبی فعالیتهای شرکت

    انتقال خط تولید محصول کامیون ولوو NL12 از شرکت زامیاد به شرکت سایپا دیزل

    تولید نمونه مدل های جدید تریلر از جمله تریلر جامبو و سه محور در جهت تنوع سازی محصولات تریلر

    افزایش سرمایه شرکت از مبلغ 3 میلیارد ریال به 10 میلیارد ریال

    دریافت پروانه ایجاد واحد تحقیق و توسعه از وزیر صنایع

    سال 1376

    ساخت نمونه محصول جدید کامیون بادسان با همکاری فنی شرکت رنو تراکس

    تاسیس شرکت طرحی، مهندسی و تامین قطعات کاوه خودرو (سهامی خاص) با سرمایه اولیه یک

    صد میلیون ریال به منظور ساخت و تامین قطعات محصولات تولیدی شرکت در داخل کشور

    اخذ گواهینامه ISO 9002 برای اولین بار در صنعت خودروی کشور در زمینه ساخت مونتاژ کامیون ولوو F12

    سال 1377

    تولید انبوه محصولات جدید کامیون بادسان با بیش از 50% ساخت داخل

    اخذ گواهینامه ISO 9001 در زمینه:

    ساخت و مونتاژ کامیون ولوو F12

    طراحی، ساخت و مونتاژ تریلر کفی و چادری

    انتخاب شرکت به عنوان شرکت صادر کننده نمونه کشور و دریافت لوح تقدیر از ریاست محترم جمهور

    سال 1378

    تولید تعداد 441 دستگاه کامیون ولوو NL12 طی سالهای 1375 تا 1378

    توقف تولید کامیون های NL12

    سال 1379

    تولید محصول جدید مینی بوس 25 نفره مهسان با حداکثر توان ساخت داخل

    انعقاد قرارداد جدید با شرکت ولوو تراکس و اضافه نمودن محصولات جدید FH12 و NH12 به دامنه محصولات شرکت

    ساخت نمونه محصول جدید تریلر کفی سه محور تک چرخ با زیربندی بادی

    عقد قرارداد همکاری با سازمان پایانه ها به منظور ارائه تسهیلات بانکی ویژه به مشتریان و نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای ترانزیتی کشور

    آغاز پروژه اخذ تسهیلات از بانک توسعه اسلامی

    سال 1380

    تولید تعداد 10015 دستگاه کامیون های ولوو F12 طی سالهای 1363 تا 1380

    توقف تولید کامیون های F12

    تولید انبوه محصول کامیون ولووی FH12

    صادرات 500 دستگاه کامیون و 50 دستگاه تریلر به همراه قطعات یدکی به کشور عراق و ارزیابی قابل توجه به میزان 35 میلیون دلار

    افزایش سرمایه شرکت از مبلغ 9/36 میلیارد ریال به 4/67 میلیارد ریال

    اخذ گواهینامه ISO 9001/1994 در زمینه ساخت و مونتاژ محصول FH12

    احراز رتبه اول در بین شرکت کنندگان سومین نمایشگاه بین المللی خودرو و قطعات تهران

    سال 1381

    انعقاد قرارداد انتقال تکنولوژی محصول ولوو FM9 با شرکت ولوو تراکس

    انعقاد قرارداد انتقال تکنولوژی محصول رنو میدلام با شرکت رنو تراکس

    راه اندازی سیستم رنگ ED (الکترودیپ)

    راه اندازی پروژه های ایجاد سالن اتاق سازی و تریم برای محصولات سبک و سنگین

    راه اندازی پروژه بهسازی و بالندگی منابع انسانی در سطح گسترده

    افزایش سرمایه شرکت از مبلغ 226/67 میلیارد ریال به 150 میلیارد ریال

    انتقال بخش تریلر سایپا دیزل به شرکت ایران کاوه و آغاز به کار این شرکت

    اتمام پروژه اخذ تسهیلات از بانک توسعه اسلامی و جذب مبلغ 10 میلیون دلار

    ثبت بهترین رکورد تولید شرکت با تعداد 3559 دستگاه انواع محصولات

    سال 1382

    خرید زمین شرکت های کفش ملی و کفش جم به منظور توسعه فضاهای اداری، تولیدی و تمرکز شرکت های تابعه

    انتقال بخش فروش شرکت به محل کارخانه کفش ملی و آغاز به کار بخش جدید با نام سایپا دیزل 2

    آغاز تولید انبوه کامیون های ولوو FM9

    آغاز تولید انبوه کامیون های رنو میدلام

    افزایش سرمایه شرکت به میزان دو برابر

    افتتاح خط تولید کامیون میدلام توسط وزیر صنایع و معادن و آغاز تولید انبوه کامیون های میدلام

    اخذ گواهینامه های سیستم مدیریت کیفیت در انطباق با استاندارد ISO9001 , 2000 و سیستم مدیریت زیست محیطی در انطباق با استاندارد ISO 14001

    سال 1383

    انتقال شرکت کاوه خودرو از سایپا دیزل به سایپا دیزل 2 به منظور گسترش

    فعالیتها و ظرفیت های این شرکت

    صادرات تعداد 129 دستگاه کامیون ولوو و قطعات یدکی به ارزش حدودا 10 میلیون دلار به کشورهای کویت و ایتالیا

    ثبت بهترین رکورد تولید تاریخ شرکت به میزان 13540 دستگاه انواع کامیون سبک، نیمه سنگین و سنگین (7% افزایش نسبت به سال گذشته)

    سال 1384

    ایجاد و راه اندازی خط رباتیک نقاشی

    استقرار سیستم جدید مدیریت انبارها به منظور سهولت بخشیدن به بخش تولید و جابجایی مواد

    استقرار سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی

    اخذ گواهینامه و جایزه ملی تعالی سازمانی و بهره وری

    همکاری با شرکت رنو- نیسان در قالب قرارداد همکاری با شرکت چینی دانگ فنگ به منظور ارائه کامیونهای نسبتا ارزان قیمت در بخش نیمه سنگین

    تولید اولین نمونه کامیون میدلام در آبان ماه سال 1382

    افزایش سرمایه شرکت به میزان دو برابر

    آغاز تولید انبوه کامیون های میدلام در آذرماه سال 1382

    اخذ گواهینامه های سیستم مدیریت کیفیت در انطباق با استاندارد 2000 : 9001 ISO و سیستم  مدیریت محیط زیستی در انطباق با استاندارد 7

     

    توان تولیدی:

    شرکت سایپا دیزل با حدود 000/23 مترمربع فضای تولیدی و 000/30 مترمربع فضای اداری و انبار با خطوط مجزای ساخت و تولید کامیون، سالن رنگ مجهز به سیستم الکترودیپ، سالن های قطعه سازی، پرسکاری، اتاقسازی، خطوط مجزای مونتاژ و انبارهای کلاسه بندی شده متناسب با انواع محصولات و آزمایشگاه های تخصصی، توان تولیدی مناسبی را برای تولید انواع محصولات ایجاد کرده است.

    ظرفیت تولید سایپا دیزل در حال حاضر ساخت سالانه 3000 دستگاه کامیون سنگین،

    2000 دستگاه کاموینت،4000 دستگاه تریلرو7000 دستگاه میدی باس دردوشیفت است.

     

  • فهرست و منابع گزارش کارآموزی اصول طراحی جیگ و فیکسچر ها در شرکت سایپا دیزل

    فهرست:

     مقدمه........................................................................................................................................................................... 1

    فصل اول:تاریخچه....................................................................................................................................................... 2

    خلاصه تاریخچه.......................................................................................................................................................... 3

    سالنامه........................................................................................................................................................................... 4

    آرشیو............................................................................................................................................................................. 6

    توان تولید.................................................................................................................................................................. 10

    شرکتهای تجاری...................................................................................................................................................... 11

    انتقال تکنولوژی....................................................................................................................................................... 11

    فصل دوم:آشنایی با قیدوبندها............................................................................................................................. 25

    مقدمه.......................................................................................................................................................................... 26

    تعریف جیگ و فیکسچرها.................................................................................................................................... 27

    دسته بندی جیگ و فیکسچر.............................................................................................................................. 28

    تقسیم جیگ و فیکسچرها .................................................................................................................................. 28

    فصل سوم:انواع روبندها.......................................................................................................................................... 30

    بوستر.......................................................................................................................................................................... 31

    گوه های مخروطی  ................................................................................................................................................ 31

    روبندهای زانویی...................................................................................................................................................... 31

    روبندهای مکانیزه (هیدرولیکی و پنوماتیکی) ................................................................................................. 32

    گیره ها و سه نظام ها............................................................................................................................................. 32

    روبندهای غیر مکانیکی ........................................................................................................................................ 32

    روبند مکشی............................................................................................................................................................. 32

    روبندچرخشی........................................................................................................................................................... 33

    روبند ناخنی.............................................................................................................................................................. 33

    روبند بادامکی........................................................................................................................................................... 33

    روبند دیسکی دایره ای لنگ................................................................................................................................ 33

    روبند بادامکی اسپیرال........................................................................................................................................... 33

    روبند گوه ای............................................................................................................................................................ 34

    گوه ای تخت............................................................................................................................................................. 34

    فصل چهارم:طراحی جیگ و فیکسچرهای پنوماتیکی(در واحد نمونه سازی)........................................ 35

    مشاهدات.................................................................................................................................................................... 36

    shop demerit.................................................................................................................................................... 38

    تسترگان ها................................................................................................................................................................ 39

    روبات ها..................................................................................................................................................................... 39

    مدارات پنوماتیکی................................................................................................................................................... 40

    طراحی فیکسچرهای جوشکاری پنوماتیکی..................................................................................................... 41

    فصل پنجم :فیکسچرهای کن............................................................................................................................... 42

    فیکسچرهای جوشکاری و فیکسچرهای کنترلی............................................................................................. 43

    فیکسچرهای کنترل................................................................................................................................................ 43

    فیکسچرهای مدولار پین دار................................................................................................................................ 45

    گیره های ماشینی بر روی صفحات مغناطیسی.............................................................................................. 45

    ششم :بررسی جوانب طراحی.............................................................................................................................. 47

    طراحی ابزار............................................................................................................................................................... 48

    بررسی اقتصادی....................................................................................................................................................... 48

    اصول اقتصادی بودن طرح.................................................................................................................................... 48

    درجات آزادی........................................................................................................................................................... 48

    قاعده1;2,3............................................................................................................................................................... 49

    دستگاه مختصات مرجع......................................................................................................................................... 49

    بدنه جیگ و فیکسچرbody............................................................................................................................... 50

    قطعات پیش ساخته............................................................................................................................................... 50

    منابع............................................................................................................................................................................ 51

    نقشه های  modeling جیگ.................................................................................................................................  

                

    .

    منبع:


        1- جیگ و فیکسچر ترجمه اکبر شیر خورشیدیان

    2- کاتالوگهای موجود در آرشیو

    3- تجربیات مهندسین

    4- مشاهدات شخصی

    .

دانلود کارآموزی گزارش کارآموزی اصول طراحی جیگ و فیکسچر ها در شرکت سایپا دیزل, گزارش کارآموزی گزارش کارآموزی اصول طراحی جیگ و فیکسچر ها در شرکت سایپا دیزل, پروژه کارآموزی گزارش کارآموزی اصول طراحی جیگ و فیکسچر ها در شرکت سایپا دیزل, دانلود کارورزی گزارش کارآموزی اصول طراحی جیگ و فیکسچر ها در شرکت سایپا دیزل, گزارش کارورزی گزارش کارآموزی اصول طراحی جیگ و فیکسچر ها در شرکت سایپا دیزل, پروژه کارورزی گزارش کارآموزی اصول طراحی جیگ و فیکسچر ها در شرکت سایپا دیزل, کارآموزی در مورد گزارش کارآموزی اصول طراحی جیگ و فیکسچر ها در شرکت سایپا دیزل, کارورزی در مورد گزارش کارآموزی اصول طراحی جیگ و فیکسچر ها در شرکت سایپا دیزل, نمونه گزارش کارآموزی درباره گزارش کارآموزی اصول طراحی جیگ و فیکسچر ها در شرکت سایپا دیزل, گزارش کار در مورد گزارش کارآموزی اصول طراحی جیگ و فیکسچر ها در شرکت سایپا دیزل

دریافت لینک دانلود به صورت خودکار بلافاصله پس از پرداخت

امکان پرداخت آنلاین از طریق کلیه کارت های عضو شتاب

تلفن تماس دفتر: 91002179-021
پشتیبانی سایت: 17-68-224-0930

ثبت سفارش
تعداد
عنوان محصول